Lampångest


Men alltså. Vi hade ju bestämt oss för att köpa en vit Bumling till köket. Men igår åkte jag för att köpa den och står där i butiken och blir plötsligt väldigt osäker... Lampan är nämligen inte helt vit, utan snarare lite gräddvit och då började jag genast fundera på om det blir snyggt?

Allt som är vitt i vårt kök (vilket är en hel del och snart blir ännu mer i och med bänkskivan och ny vit glasskiva till stänkskydd) är verkligen vitt och inte gräddvitt. Bordet och stolarna likaså. Frågan är ju då - blir det konstigt med en gräddvit lampa till allt det? Troligtvis, säger min magkänsla. Vad säger ni?



Här ser det ju visserligen ut att funka.

Svårt att tänka sig att den faktiskt är gräddvit.

Egentligen tycker jag att den röda bumlingen är superfin och jag tror att den skulle passa kalasfint i vårt kök, till tapeten och allt. Men tänk om man tröttnar?



Usch så svårt. Vad tycker ni?

Alla lamptips är mer än välkomna!




Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mamma:

Helt klart den röda! Den skulle bli superfin! Det behövs nåt som tar upp färgen i tapeten!

Ses snart, kram!

2:a kommentar, skriven , av Jessica:

Håller med mamma din!

Men jag tror även att det skulle funka jättefint med den "gräddvita"

har själv en liten förkärlek till lite blandade vita kulörer, de lever liksom upp lite då. Men kör på den röda, lär ju ha ett andrahandsvärde om ni tröttnar ;) puss

3:e kommentar, skriven , av Viveka på Humlebacken:

Jag tror varken på röd eller på gräddvit.. kritvit eller kanske svart lampa skulle vara fint. Det finns ju andra lampor än bumlingar..

Kommentera inlägget här :