Helgens check


Vi närmar oss.

Målet i helgen var ju att få upp stringhyllan, hurtsarna i kontoret så att skrivbordet blev användbart och gardinstången i sovrummet. Vi klarade det. Nästan. Stringhyllan och kontoret - check. Gardinstång i sovrum - check - men igår måndag. Nåja, man kan inte hinna allt. Nu är det iaf klart, så ikväll ska jag stryka och lägga upp gardiner och förhoppningsvis ha dem uppe innan sänggående.


Såhär blev skrivbordet! Till höger i bild skymtar vårt nästa projekt - hatt- och skohylla till hallen. Men det återkommer vi till.


Bjuder på en bild från vardagsrummet, med Stringhyllan på plats. Som ni ser är vi inte riktigt klara, sågen ska inte stå på golvet och tavlan ska inte stå inplastad på soffryggen, men en sak i taget. Nu är vi sjukt nöjda med hyllan.

Sen har jag ju ett litet sidoprojekt också, som inte har med renovering eller inredning att göra, nämligen mina årliga sådder. Har än så länge sått två sorters tomater och två sorters chili. Fler sådder blir det i april. Vi har ett litet utstickande tak under vårt sovrumsfönster, där vi tänkte smygodla lite i sommar, men vi får väl se om grannarna säger nåt... Ehe.

Så här såg sådderna ut i söndags morse.


Jag kikade på dem i morse och nu har det kommit i alla småkrukor och de ni ser på bild är redan dubbelt så stora - det är så häftigt!

Ha en skön tisdag allihop!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mamma:

Det blir finare och finare hos er!

Kul med dina sådder - synd att du inte har en liten trädgård att plantera dom i...men balkongen är väl rätt så stor?

Kramar/M

2:a kommentar, skriven , av Mamma:

Hej, det är jag igen...

Sv: Vad Tercol innehåller framgår tyvärr inte av etiketten mer än att det är tensider (=tvättmedel) och det säger inte så mycket. Men Sverige har ju ganska stränga lagar rörande sådana saker, så det är väl OK, hoppas jag...

Aha, var det ett litet tak utanför fönstret, det fattade inte jag!

Kram igen! M

3:e kommentar, skriven , av Jessica:

Underbart med framgångar och framförallt sådder!

Man kan inte så för mycket, o säger grannarna något, ja då bör de va tysta o så lite själva, för det är få saker som får en så tillfreds. Själv har jag halva mitt pysselrum fyllt av sådder, krukor, fröer, sättpotatisar, lökar o kannor.. Men jag har ju oxå en stooor trädgård att fylla med allt som gror :) puss

4:e kommentar, skriven , av Åsa:

Aaaaah! Jag ligger efter med sådden! Vi var i alla fall till landet i helgen och hämtade hem såjord, krukor och miniväxthus. Men fröer återstår. Flås, flås, dina har redan kommit upp!!! Bra jobbat! (Men mina pelargoner har kommit längre, he he)

Kommentera inlägget här :