Gelkit och Max Factors senaste nagellack


Jag brukar oftast gå och fixa mina naglar, men nu sen flytten, när man konstant har nåt snickeri-/målarprojekt har det inte känts så lönt att lägga varken tid eller pengar på det. Dock kan man ju inte gå runt med hur fula händer och naglar som helst...

Jag bestämde mig för att testa ett sånt där nagelgel-kit som jag stått och sneglat på flera gånger förut. Valet föll på Depend.



Det var väldigt enkelt. Man målar på ett tunt lager av skulpteringsgelen, sprayar ett tryck av geleaktivatorn per nagel, väntar ett par minuter, och gör sedan om proceduren två gånger.

Resultatet? Naglarna känns hårda och starka, men det syns inte nämnvärt, dvs, det bygger inte alls upp nadlarna utan de ser lika tunna ut som innan. Man måste nog lära sig tekninken lite för mina blev lite bubbliga för att jag troligtsvis höll geleaktivatorn för nära när jag sprayade. Men när jag insåg det blev det bättre.

Jag valde att måla mina naglar i Max Factors senaste, Gloss Finity, som lovar glans i upp till 7 dagar. Färgen jag valde heter Royal blue och är väldigt mörkt blå. Jättesnygg tycker jag!



Och det ser ju onekligen väldigt glossy ut - eller hur?

Som alltid drog jag på ett lager av världens bästa överlack - Seche Vite.



Det här överlacket gör inte bara att nagellacket håller längre, utan det gör också att nagellacket torkar på ca 15 minuter. Och då menar jag helt torrt! Dammtorrt är det på ett par minuter, men efter en kvart kan du hoppa in i duschen, diska, snickra, ja vad som helst - det håller. Sjukt bra. Verkligen ett tips!

Nu återstår bara att se hur länge nagellacket håller sig glansigt och fint och hur den här gelgrejen kommer hålla.

Igår kväll hade vi gäster och naglarna klarade sig igenom att laga en trerätters middag med allt vad det innebär för slitaget, men de är fortfarande lika fina. :)

Hemma i köksfönstret står den här fina och våriga buketten och piggar upp.



Ha en skön lördag!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jessica:

Finfina naglar, här körs helkort just nu, är ju alltid med fingrarna i jorden nu för tiden ;) Men ett snyggt lack kanske man skulle lägga några minuter på... kram

2:a kommentar, skriven , av Åsa:

Ja men Gud vilken snygg färg!! Jag har fler blå än röda nagellack, men inget i den marinblå färgen. Must have!



Hur gick det med gardinerna?



Kram!

3:e kommentar, skriven , av Fia:

Supersnygg färg! Och det där gelkitet verkar ju spännande. Har varit lite sugen på liknande med. Du får utvärdera och återkomma. :)

Kommentera inlägget här :