Gardiner och sådder


Det tar sig.


Igår tvättade jag gardinerna och hängde upp dem, dels för att torka och dels för att få en aning om hur det kommer att bli. Jag upptäckte dock en trist sak. Gardinernas fållor för fingerkrokarna sitter för högt upp, så de hänger för långt ner. Jag hade redan från början misstänkt detta, men nu fick jag det alltså svart på vitt. Så det blir till att inte bara lägga upp dem nertill, utan även sy på en ny fingerkroksfåll (jag vet, jag kan inget om att sy, så jag kallar det för fingerkroksfåll) upptill. Vi får väl se hur jag löser det.

Men det syns iaf att det kommer bli riktigt fint! Sovrummet börjar kännas riktigt inrett, och lite som ett hotellrum.





Måste också bjuda på en bild till, på mina sådder, som växer så det knakar!



Over and out.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mamma:

Så duktig du är! Lycka till med gardinerna!

Kram/M

2:a kommentar, skriven , av Jessica:

Lycka till med gardinerna, minns när vi "klistrade" ihop dina gardiner i sthlm, hihihi!

Visst e det uuuunderbart att se det växa.

Dyker nog upp lite bilder hos mig idag, kanske, om jag tyar.. ;)

Kram

Kommentera inlägget här :