Fortsättning klädkammare och gästbädd


I helgen fortsatte arbetet, inte för att det nånsin egentligen stannade upp, men nu när vi var lediga så hade vi ju en hel dag att bara ägna åt lägenheten.

P fortsatte bygga i klädkammaren, som jag skrev tidigare så platsbygger vi ju utdragbara klädkorgar pga djupet i klädkammaren. Mycket jobb, men fint blir det!


Det var fint väder så P kunde hålla till i solen på balkongen.



Det tog i princip hela dagen, men på kvällen hade det hunnit bli så här bra.




Här saknas det två korgar och en skena, men nästan klart! Duktiga P som bygger själv!

Jag för min del, ägnade dagen åt gästsängen. Det kom, precis som byrån i typ tusen delar. Även här har vi valt serien Hemnes från IKEA och även denna gång bytte jag handtagen till skålhandtag från Byggfabriken.


Jag började inne i badrummet, där vi förvarat paketen.


Sen flyttade jag in i gästrummet, där dagbädden ska stå.


Nästan klar.


Och här med lådor och nya handtag. Nu ska det bara till madrass och mina fina Josef Frank-kuddar här.

Eftersom jag äntligen kan använda ett kök igen, passade jag i söndags på att inviga min julklapp från min syster, dvs en muffinsplåt och muffinsformar. Valet föll på morotsmuffins med citronfrosting. Slurp!


Här på brickan "Plattan" från Designtorget.

Ikväll blir det lite utgång med gänget från ICA - kul!

Ha en fin måndag!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mamma:

Oj, så duktiga ni är! Det blir ju jättepraktiskt i klädkammaren! Och gästsängen är väl en sån som Jojo har, eller?

Vi hörs, kram/M

2:a kommentar, skriven , av Jessica:

inte helt otippat blir dessa projekt fina de oxå!

Heja er va ni kämpar!

Kram

3:e kommentar, skriven , av Åsa:

Så roligt att läsa och få sneak peaks innan jag sett det IRL

Kommentera inlägget här :