Det gäller att vara innovativ


Jag kan inte sy.

Äger inte ens en symaskin. Det skulle jag iofs gärna göra. Så att jag en vacker dag kanske åtminstone kan sy upp ett par gardiner.

Tills den dagen köper jag gardiner (eller låter andra sy åt mig). :)

I sovrummet ska vi ha hellånga vita gardiner, från golv till tak. Vi köpte en likadan gardinstång som vi hade i gamla lägenheten, en Kvartal gardinskena, från allas våran möbeljätte IKEA. Vi kom ihåg hur smidiga de var att sätta upp, och eftersom varken P eller jag är så förtjusta i just gardinstänger så är den här perfekt, den syns nämligen inte så mycket.

Igår kapade vi till skenorna (behöver skarva ihop tre sycken för att täcka hela väggen) och jag tvättade gardinerna och plockade fram fingerkrokarna som jag köpt att hänga upp dem med.

Men döm min förvåning när de var typ 2 cm smala! Jag vill ju inte ha veckade gardiner i förhängt tillstånd, utan mina fingerkrokar måste ju vara typ 5 cm breda, för att inte rynka tyget. Jag hade bara tagit för givet att det var så breda de var.

Men är man lite innovativ, löser man det mesta.



Jag böjer helt enkelt ut dem, så att de passar. :)

Eftersom P åkte ut på grabbkväll igår eftermiddag och kommer hem vid lunchtid idag, så hann jag aldrig få upp gardinerna, men återkommer med slutresultat.

Så här vårigt har vi förresten det i köket nu.





Härligt när solen skiner in och påminner om att snart är det vår!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jessica:

Kul att få se lite bilder "on the real stuff"!

Det blir ju inte helt otippat jätte fint hos Er.

kram kram

2:a kommentar, skriven , av Mamma:

Fiffigt med fingerkrokarna!

Och så vårlikt och vackert med blommorna1

Kram/M

Kommentera inlägget här :