Mumsig helg


Den här helgen har varit den bästa på mycket länge! Jag började min lediga fredag med en sovmorgon följt av mysfrukost! Sen spenderade jag och världens bästa Malin en heldag på stan, fylld med skratt, shopping, fika och massa skoj! Vi hade så roligt att vi bestämde oss för att fortsätta umgås även på kvällen. Vi åkte hem till oss där Michael anslöt och P lagat smaskig korvgryta som vi alla njöt av.


Iittala Essence rödvinsglas.


Underbara brickan från Svenskt Tenn med Josef Franks Manhattan-motiv.

Efter middagen gav vi oss iväg för att gå på bio. Vi såg "The girl with the dragon tattoo" som av mig får ynka 2 av 5 stjärnor. Jag älskade boken och även de svenska filmerna, men Hollywoodversionen levde tyvärr inte upp till det.

I lördags lyxade vi till det med ännu en sovmorgon och på morgonen när jag låg och drog mig så (hör och häpna) började P packa! Jag tänkte först säga nåt om mitt packstopp, men kom på bättre tankar och hejade istället på honom där han stod och rensade och packade ur sina garderober. :)

Mitt i packandet fick vi ett samtal av en tjej som var intresserad av vår sängförvaring som vi la ut på Blocket för några dagar sen. Yes! tänkte vi och började skruva isär allt medan de var på väg hem till oss!

Så här såg det ut innan:


P har byggt detta, IKEA-hacking style. Det är alltså gjort av två Billy-bokyllor som sågats av till lagom höjd och fyra Stolmen-byråer, som han sedan satt ihop och stadgat upp med masonitskivor på insidan.

Efter att de hämtat alltihop ser sovrummet sedermera ut såhär:



Så vi sover på golvet i några dagar innan vi lämnar lägenheten för gott på lördag...

Efter frukost fortsatte packandet och nu har det verkligen hänt grejer. Vi tömde alla String-hyllor och packade och monterade sedan ner alltihop.







Ja, här gapar det verkligen tomt och lägenheten är inte direkt så ombonad och mysig som vi är vana vid, så nu börjar det verkligen kännas att flytten närmar sig.

Efter vi packat åkte vi hem till min kusin som nyligen flyttat till radhus i Nacka och firade hans kommande födelsedag med tårtkalas. Mums.

Kvällen spenderades i soffan, min rygg var helt slut tyvärr, men det var mysigt.

Igår åkte jag på en liten utflykt med min kompis Fredrik, till Denny's Home ute på Värmdö. Jag har tidigare varit i butiken som ligger på Folkungagatan här i Stockholm och de har underbara saker, men den är ganska liten så nu ville jag ge den större butiken på Värmdö en chans. De har verkligen underbara saker! Det blev inget köp igår, men mycket inspiration och framtida köp fastnade i mitt minne. Vi avslutade vår utflykt med en fika i Saltsjöbaden och åkte sedan runt och kollade på fina hus och framtida eventuella bostadsområden... :)

Nu är det måndag igen och en arbetsvecka kvar innan lasset går, oj vad tiden går fort!

Bjuder avslutningsvis på en bild jag tog av vår katt när hon låg i mitt knä i söndags kväll, mys!





Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mamma:

Ja, nu börjar det dra ihop sig! Det är väl på söndag ni måste vara utflyttade?

Lycka till med packningen, ni verkar vara på god väg...

Kram!

Kommentera inlägget här :