Kökstankar


Jag kan inte sluta tänka på vår nya lägenhet.

Hela tiden snurrar möbleringstankar, färger och inredningsidéer i mitt huvud. Tur att jag jobbar så att jag tvingas tänka på nåt annat emellanåt. :)

Senaste tankarna handlar mycket om köket. Som det ser ut nu är det ju rätt så plain, och både jag och P vill ju gärna ha det lite roligare än så, lite mer genomtänkt än standardvalen. Så här ser det ju ut nu:



På väggen till höger här ska vi ju ha Marimekko-tapeten Kippis, och den kommer jag även vilja att vi sätter på den utåtgående hörnan precis till höger om kyl och frys på bilden, bara för att undvika fenomenet fondvägg. Jag skulle gärna vilja ha tapeten på alla väggar, men tyvärr finns det ju inte mer vägg än så.



Här ser man köket som ju är fräscht och fint, men som sagt lite "standard". Det kommer ju bli stor skillnad med det vita golvet och tapeten, men vi vill även byta bänkskiva och nu är jag även sugen på att byta kakel...

Bänkskivan är i fult laminat så den bara måste bort och då är jag jättesugen på en helvit bänk i naturmaterial, gärna med nedsänkt diskho och ta bort den rostfria diskbänken helt.

Istället för kakel skulle jag vilja ha en hel glasskiva, gärna vit, så vi sen belyser med spotar.

Lite åt det här hållet.



Jag tror det skulle bli riktigt snyggt!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mamma:

Litet för mycket vitt, tycker jag, blir det inte bländande?

Kram!

2:a kommentar, skriven , av Vendela:

Hejsan Paula,

jag tycker dina köksidéer låter fantastiska. Lyssna inte på din mammas råd om att det blir för vitt. Tycker du det blir bländande kan du alltid addera lite färg och täcka kaklet med färgglada kakelstickers. Jag tycker köket är snyggt nu, men det har verkligen potential att bli ännu bättre.



Jag jobbar på Byggla.se, där du kan visa upp ditt köksprojekt, se på andras och inspireras. Vi har flera vita golv, inspirerande köksprojekt och vita rum som du kan kolla in. Och jag tror flera bygglare skulle tycka om din köksidé. Det vore därför väldigt kul om du vill visa upp det på Byggla. Maila mig om du vill veta mer. Då kan jag även erbjuda ett litet tack för ditt intresse :)

Lycka till med flytten!

Mvh

Vendela på Byggla

3:e kommentar, skriven , av Viveka på Humlebacken:

Om det inte blir några problem med frakten, så fixar vi skivan, vi har massor att välja på!!

kram

4:e kommentar, skriven , av Suzanne:

Hej!



Det ser ut att bli superfint men, har ni tittat på möjligheten att välja emalj istället för glas? Jag är lite nyfiken eftersom det är precis det som jag jobbar med. Ta gärna en koll på vår hemsida och säg vad du tycker.



Lycka till i nya lgh!



Mvh Suzanne

Kommentera inlägget här :