Jobba, jobba, jobba!


Oj vad vi har jobbat.

Ledsen att det varit tyst i bloggen ett tag, men vi har jobbat mellan 7 och 00 i flera dagar nu och när vi väl kommit "hem" till lilla kyffet har det bara inte funnits energi. Men oj vad vi har fått mycket gjort!

På fem dagar har vi (med hjälp av en målare i ca 15-20 timmar), slipat tapetskarvar, spacklat och slipat alla väggar, målat alla väggar utom hallen två varv, satt tapet i både sovrum (2 väggar) och kök (två väggar) samt fått upp träpanelen i sovrummet. Helt sjukt fort har det gått!

Eftersom jag redan visat bilder från spackling och målning, nöjer jag mig med att visa panelen och kökstapeten idag.


Halvvägs.


Och så här blev det! Nu ska bara golven bli vitvaxade och golvlisterna målade också så är faktiskt sovrummet klart för inflytt! På fredag kommer nyinköpta sängen och flyttlasset! Can't wait!!

I köket satte vi som bekant tapeten Kippis från Marimekko och jag kunde inte vara mer nöjd med vårt val! Den blev bara så himla bra! Vi satte den både på stora köksväggen och på en liten snutt på andra sidan om fönstret, detta bara för at få bort fondväggskänslan, det gillar jag inte!


Första våden uppe.


Och så här blev det. Behöver jag säga att jag är nöjd?

Den tapeten till ett så småningom förhoppningsvis helvitt kök, kommer bli så sjukt fint!

Igår hann vi till och med ta en sväng till Bredäng (där vi har Addspace-förråden) och hämta ett flyttlass som nu står staplat i badrum och klädkammare. Det hade vi inte räknat med.

Och i morse kom golvsliparen.

Jag var där och mötte upp honom och gick igenom vad som skulle göras och sedan stannade jag kvar i ca en timme för att kolla hur det gick till. Sedan kallade plikten och jag var tvungen att börja jobba. Man är ju så sugen på att stanna kvar i lägenheten hela tiden, svårt att slita sig.

Bjuder på ett litet smakprov på vad som komma skall...


It's time.


Här har han slipat halva vardagsrummet första varvet. Man kan nästan tänka sig hur ljust och fint det kommer att bli. Efter första slipningen skulle han köra en vända till med lite finare papper och sen alla kanter, lister och detaljer. Kan nog ta ett tag.

To be continued.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mamma:

Det blir ju som en sprillans ny lägenhet! Fräscht och fint! Så flitiga ni är!

Kram!

2:a kommentar, skriven , av Jessica:

Har nog aldrig varit med om några som e så flitigt som ni! Här lever vi med möglet ett tag ;) men samtidigt är det nog lättare att i ett stort hus som detta flytta ur ett rum i taget när det är dags för renovering... Fint blir det iaf! Kram

Kommentera inlägget här :