Inflyttade!


Vi är på plats.

Så var vi äntligen här! I fredags morse gick jag upp redan 05.30, Ps klocka rinde då (han skulle till jobbet) och jag var alldeles för uppspelt för att kunna somna om. Så jag drog igång direkt på morgonen och kånkade grejer för hand över gatan och började städa utr det lilla kyffet.

Vid lunch kom Ps pappa och då började flytten på riktigt. (Stackars P satt sönderstressad, fast i möten till klockan 15.) Vi lyckades med gemensamma krafter att tömma nästan hela kyffet och nästan hela förrådet i gamla föreningen, innan P kom hem. Mitt i allt flyttkaos kom målarna och började måla lister, foder och hallen klart. Full rulle med andra ord.

När P väl kom hem stack han och hans snälla pappa och hämtade släpet och resten av grejerna, både från Bredängförrådet och gamla stället och till sist även soffa, matbord, stolar och grejer som vi hade i vårt nya förråd här i huset.

När klockan var 21 var allt utom katten på plats. Vi ville inte släpa in henne mitt i allt flyttkaos med öppna dörrar och massa folk. Bättre att hämta henne när det lugnat sig, så det gjorde vi. Beställde pizza, hämtade fina Cosmos och slog oss ner på golvet och åt och klappade katt. Mys.

Klockan 17 hände det bästa på hela dagen, dvs att sängen kom! Som jag längtat!





Tror ni jag läntade efter att bädda och gå och lägga mig?

Till klockan 01 fick jag dock hålla mig, men sen var vi båda helt slut och var tvungna att ge upp. En dusch och lite nya lakan senare infann himmelriket sig. Oj vad skön den är! Vi hann dock knappt märka det, eftersom vi båda slocknde mer eller mindre omedelbart, som två barn på nyårsafton.

Jag har inte så mycket bilder ännu, det har varit lite mycket annat, minst sagt, men några bilder på hur golvet blev måste jag ju bjuda på.



Svårt att fånga på bild, men det är verkligen precis som jag tänkt mig och jag kunde inte vara nöjdare!



Vad tycks?

Igår på förmiddagen var P tvungen att åka iväg, han åker nämligen i detta nu Vasaloppt Öppet spår - heja älsklingen! Så jag var själv hemma och fick för mig den briljanta idén att jag skulle åka till IKEA och handla den där byrån vi bestämt oss för, nämligen den här, Hemnes byrå med 8 lådor.


Generellt sett är jag inte så förtjust i IKEA-möbler och har nästan inget därifrån hemma hos oss, men när vi började leta byrå så var det ändå denna som vi fastnade för. Dock är jag inte helnöjd med knopparna på byrån och har därför bestämt mig för att byta dem, till såna här.



Dessa godingar har jag införskaffat på Byggfabriken, en underbar butik som säljer en himlans massa fina inredningsdetaljer från gamla svunna tider. Här i Sthlm ligger de på Högbergsgatan, men de har även en butik i Malmö.

Sagt och gjort, jag begav mig till IKEA och letade upp byrån. Jag visste ju sen då vi köpte Hemnes dagbädd att jag kunde vänta mig att den skulle vara tung. Det visade sig att den vägde inte mindre än 82 kg! Haha, tänk er mig, lilla myggan, köper en byrå som väger 82 pannor!

Men skam den som ger sig.

Jag lyckades både få ut den till bilen och upp i lägenheten, så resterande del av dagen igår ägnade jag åt att montera den och sätta nya handtag - och det blev såååå bra! Vi ska ha den i sovrummet, kanske jag ska tillägga.


Stommen är uppe.


Och efter mycket jobb, blev det så här. Vad tycker ni om handtagen? Jag är såå nöjd!

Och för er som undrar hur katten mår, så kan jag bara säga att hon är rätt relaxed... :)


Så här ser det ut just nu.

Nu är pausen slut, dags att fortsätta jobba här hemma - mycket kvar! Dock kommer vi inte kunna göra allt så snabbt som jag hade hoppats, målarna har en del jobb kvar och det gör ju i sin tur att vi inte kan ställa saker på sina rätta platser ännu, men man får jobba med det man kan!

Hej hopp, ha en skön söndag!


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mamma:

Oj, vad du jobbar, det var inte dåligt att klara att ta hem den tunga byrån själv!!!

Fint blev det med de nya handtagen! Så duktig du är!

Här är strålande sol, nu ska jag gå ut och räfsa ihop litet nerblåsta kvistar! Härligt!

Kram! <3

2:a kommentar, skriven , av Viveka på Humlebacken:

Å vad fint det blir, golvet är ju underbart! Håller med mamma, snyggt med skålhandtagen till byrån!! Som en köpmansdisk liksom!

3:e kommentar, skriven , av Jessica:

Jag blir så inspirerad av dig!

önskar två saker just nu;

att jag vore närmre dig just nu för en kram eller två

o att jag var mer mobil så jag kunde följa i din fart o få färdigt lite mer här hemma ;)



Kram kram

4:e kommentar, skriven , av Fia:

Åh det blev jättesnyggt med byrån ju! Handtagen är perfekta. Puss!

5:e kommentar, skriven , av Anna:

Superfiiint :) ska bli så spännande att se!!!

Kram Anna

Kommentera inlägget här :