Spontanshopping


Idag har vi spontanshoppat.

Vi har visserligen funderat ett tag på att köpa dessa stolar, men shoppingen idag kom helt oväntat, när vi plötlisgt hittade dessa underbara designstolar till erbjudandepris. Vilka stolar pratar jag då om?

Jo - Eames förstås! Stolarna som designades av Ray och Charles Eames redan 1948 och som på senare tid börjat tillverkas igen. Sjukt fina stolar och vi funderade ett tag på att ha dem i köket, men när vi bestämde oss för att köra på pinnstolarna där så glömdes de lite bort.

Men vi behöver ju som bekant stolar till kontoret! Så två stycken svarta Eames-stolar med träben har vi idag beställt!


De är faktiskt väldigt bekväma att sitta i och det är ju väldigt sällan någon av oss sitter här en hel dag ändå.

Dessa fantastiska stolar finns i många utföranden, sitsen kan fås med eller utan armstöd, i flera fäger och med 4 olika sorters ben. Vi valde träbenen till dessa svarta stolar, men de finns även i gungstolsvariant och den ÄLSKAR JAG!

Så vi beställde en sån också när vi ändå höll på!!


Jag tänkte mig att vi ska ha den i gästrummet, men jag kanske måste prova hur det skulle bli i vardagsrummet också, nu när jag tänker efter... :)

Nu är det dags för duschen, jag är precis hemkommen efter ett härligt utepass på 1,5 timme med Anna! Underbart! (Trots regnet - det ni!)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jessica:

Nu sitter avis här igen...

men NI gör helt rätt!

Man SKA unna sig om man kan.

Kram

2:a kommentar, skriven , av Monica:

Oj, det var inget dåligt spontanköp!!!

Jättecoola stolar!

Kram/M

3:e kommentar, skriven , av Åsa:

Jag dööööör! Snart är det dags för mig att jobba hemifrån någon dag. Hemifrån dig!!

Kommentera inlägget här :