Mascaratest


Jag har använt Lancômes mascara Hypnose i hur många år som helst och alltid varit supernöjd med den. Men den är ju relativt dyr, och sist jag var ute och skulle köpa mig en ny mascara, bestämde jag mig för att prova något annat.

Valet föll på en Maybelline Illegal Length.


Lancôme Hypnose.


Maybelline Illegal Length.

Priset är ungefär det dubbla för Lancôme-mascaran. Och resultatet?

Big fail för Maybellinemascaran.

Jämfört med Lancôme kändes Maybellines torr och spretig. Visst, fransarna såg ganska långa ut, men tunna. Som långbenspindlar ungefär. Och fransarna kändes torra och spröda när mascaran hade torkat, så man var rädd att bryta av dem under dagen.

Med Lancômes mascara blir mina fransar både långa, fylliga och mjuka.

Så även om den är dubbelt så dyr, så är den trippelt värd pengarna. Och jag kan tipsa om att de på BeautyPlanet just nu har den till riktigt bra pris: 199 kr och fri frakt. Så passa på, ni hittar den här.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mamma:

Det låter ju jättebra! Kanske man skulle prova...

Kram/M

2:a kommentar, skriven , av Mamma:

P.S. Nu har jag beställt! tack för tipset! D.S.

3:e kommentar, skriven , av felicia - fotokobran:

har du något tips om vad jag kan ändra/förbättra på min design? :)

4:e kommentar, skriven , av moster:

Nu har jag beställt mascaran.

Vill ha lika fina fransar som du!



Om inte....grrrr



kram!

Kommentera inlägget här :