Långhelg och loppisrunda


Åh vad härligt det är med långhelg! Även om man jobbar lite halvdag idag så är man ju ledig imorgon igen och det känns så bra!

I fredags hann jag med inte bara en, men två dejter med fina vänner. Först träffade jag min allra bästaste Anna-Carin, vi är kompisar hemifrån Skåne och har varit så sedan över 15 år tillbaka! Trots att vi bor i samma stad och träffas ofta så har vi alltid lika mycket att prata om och tiden tillsammans känns alltid för knapp.

När jag sagt hejdå till A-C var det dags för ett riktigt kärt återseende - ytterligare en barndomsvän som jag känt sedan lika länge - Ida! Ida och jag var som ler och långhalm i hela gymnasiet och har hållt kontakten ända sen dess. Vi har båda bott i Stockholm, med ca 10 minuters avstånd, men för ett par år sen flyttade Ida och hennes familj tillbaka till Skåne. Men i fredags fick jag umgås med henne och hennes två ursöta pojkar Egil och Noa i ett par timmar, när de var uppe och hälsade på.

Vi åt glass i solen och klättrade på lejon. :)



I lördags var det dags att färdigställa skohyllan och vi är såå nöjda! Vad tycker ni?











Igår åkte vi på en underbar loppisrunda, på morgonen hoppade vi in i bilen och begav oss norrut. Bara en av de tre loppisarna vi hade tänkt åka till hade öppet, men vi hittade ett gäng andra mysiga på vägen och hade på det hela taget en världsbäst dag! Är så glad att vi båda uppskattar den här typen av dagar precis lika mycket.







Smaskig lunch i hamnen i Grisslehamn. Nyfångad, smörkokt torsk med färskpotatis, pepparrot och skirat smör - mums!

Och inte nog med att vi hade en riktigt mysig dag - vi gjorde såklart även några riktigt fina fynd!







Det här bordet är från 50-talet, men eftersom teakytan var förstörd på det så hade loppisinnehavaren (som egentligen är konstnär och det är hennes man som driver loppisen) rivit ut en massa fina klipp ur gamla tidningar och tapetserat bordet med, och sedan lackat. We love it!!





Likadant var det med den här underbara pallen!



Jag hittade även denna underbara gamla trälåda, som fått sin plats i köket. Snart är det ju dags att göra om vårt kök och då kommer den att passa in ännu bättre!! Visst är den fiiin?

Jag vill avsluta med an bild från när jag var liten, till minne av min morbror Sven, som tyvärr lämnade oss i förra veckan. Du lärde mig mycket när jag var liten och jag kommer altid att minnas dig med glädje, kära morbror!



<3



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mamma:

Så söta både Ida och hennes barn är!

Och loppisfynden hade jag ju redan sett nästan IRL...

Jättefint med bilden av dig och Sven!

Kramar/M

2:a kommentar, skriven , av Jessica:

jag bara myser när du bloggat!

kram!

3:e kommentar, skriven , av Åsa:

My God, vad läckra de var pallen och bordet!! Måste ändåbha tagit en stund för loppisägaren att pyssla till dem sådär. Så fint med bilden på dig och Sven. Liten tår...

Kommentera inlägget här :