Härlig dag


Idag har jag haft en riktigt härlig dag. Bortsett från att P är bortrest såklart.

Jag inledde dagen med att ta en riktig sovorgon, gick inte upp förrän halv tio, kan inte minnas sist det hände. Efter en långfrukost och några varv med rollern på delarna till skohyllan satte jag mig i bilen och begav mig mot Gustavsberg. Målet var Plantagen och Iittala outlet därute. När jag väl kom dit var det så fint väder att det blev en glass i solen - årets första.



Inköpet på plantagen blev två underbara vita ranunkler, som nu, istället för mina hortensior, har fått ta plats i Josef Frank-krukorna. Jag insåg att hortensiorna inte klarade så mycket solljus som det är i det fönstret, så nu har de fått flytta till köksfönstret, så får vi se om det är bättre för dem.



De är lite små än så länge i förhållande till krukorna, men jag har planterat om dem i större innerkrukor, så jag hoppas på att de växer till sig lite. Jag tycker det är såå vackra blommor. Nu hoppas jag att de klarar solen bättre än hortensiorna.

Ranunklerna var inte de enda plantor som fick nya krukor och jord idag. Mina tomat- och chiliplantor har växt sig så stora att det var dags för dem att få nytt bo. Eftersom de är så pass tidiga så måste jag ju ha dem inomhus fortfarande, så nu är varenda fönster proppat med krukor, och en del står på golven. :) Snart få de dock flytta ut på balkongen.



Det blev några stycken...

 

 

 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jessica:

visst e det härligt när man nästan ser dem växa!

Låter gött med glass i solen. Puss

2:a kommentar, skriven , av Mamma:

Ranunkler är en av mina absoluta favoriter!

Så duktig du är med dina sådder! Det är något jag aldrig lyckas med...

Fast Ella och jag har sått tre rader rödbetor i trädgårdslandet! Vi får se om det kommer upp något!

Kram/M

3:e kommentar, skriven , av essay writing:

People who do everything which make them happy have a wonderful life full of good impressions.

Kommentera inlägget här :