Sovrumstankar


En rubrik som kanske kan misstolkas, men jag funderar såklart över inredningen i vårt nya sovrum.

P gillade (hurra!) idén om en trävägg i sovrummet, att sätta på alla väggar kände han dock inte skulle vara okej och det kan jag hålla med om. Det känns som att det rummet skulle skilja sig lite för mycket från övriga lägenheten då. Välkommen in i timmerstugan liksom. :)

Det jag däremot har funderat på är om man kanske kan ha tapet på en eller två väggar, i kombination med en vit trävägg. Jag tänker mig i så fall nåt i grått och vitt, kanske som den här:



Eller den här:



Om man tar nån av dessa just, så blir det ju bara på en vägg, men jag vet inte - vad tycker ni? Om man bara ska ha den på en vägg så tänker jag mig att den ska vara på den väggen som blir mittemot träväggen, dvs vid fotändan av sängen, och att vi ska ha en vit härlig byrå och lite hyllor på den väggen också.

I helgen gjorde vi ett fynd! I gästrummet har vi ju bestämt oss för att vi ska ha en dagbädd, som till vardags ska tjänstgöra som soffa, men som när vi har gäster blir en mysig säng.

Den här är det, men vi ska ha ett gäng Josef Frank-kuddar i den.



Och i helgen hade de rea på just den här sängen, så vi åkte direkt och fyndade den! Så nu står den i förrådet och väntar, precis som vi, på att få flytta in!



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mamma:

Den undre av tapeterna tycker jag bäst om - den övre är litet orolig, det ser ut som storm på den...

Soffan ser jättefin ut; hoppas att där är sköna sängar i den...

Kramar/M

2:a kommentar, skriven , av Jessica:

Nice nice nice!

Håller med mamma din! gillar den undre mest =)

kram kram

3:e kommentar, skriven , av neli:

så mycket fint!

4:e kommentar, skriven , av En blogg om Kevin:

Åh jättefin fondvägg! :) Hoppas ni får till det som ni vill ha det :)

5:e kommentar, skriven , av Anna:

Kul att du gilla tipset :} Älskar väggen!

Kommentera inlägget här :