Inredningsdjungel


Oj, vilken djungel det är, det här med inredning... För tillfället fokuserar jag mycket på sovrummet, eftersom jag tycker att det är det rum som är viktigast att få klart först, så att man har en vilsam plats att sova och ta igen sig på. Resten av lägenheten är ok om den är kaos ett tag i, så länge jag har en skönt och vilsamt sovrum att dra mig tillbaka till.

Igår var vi som sagt ute och kollade på tapeter och jag undrar alltid varför det där tapeten som jag ser framför mig aldrig finns? Eller varför den gömmer sig? Vi hittade ändå en hel del fina, men ingen som kändes helrätt. Egentligen var vi ju ute efter en tapet med "sval" känsla, jag vill gärna att rummet ska andas nordisk natur, men på nåt sätt så hittade vi bara ganska romantiska tapeter, i blått och vitt. Och nog var de fina alltid, men jag undrar ändå var den där drömtapeten gömmer sig...?

Jag kikade lite på den här:



Och tänkte i så fall ha denna på två väggar och sedan en blå- och vitrandig tapet på de andra två.

Eller den här:



Också denna på två väggar och på resterande två en blå- och vitrandig.
Och även om jag tycker att dessa två är superfina, så är det ändå inte alls det jag var ute efter. Jag inser att tapeten som skulle passa bäst, är den här:



Men den är det så otroligt många som har, så den vill jag inte ha av den anledningen... Men ändå så är det ju helt klart den som passar bäst in i den tanke jag har om sovrummet. Vad tycker ni?

Sen är det ju den där med mattan... Sängen vi troligtvis kommer att köpa visade jag ju en bild på i mitt tidigare inlägg, tänk er den, i ett rum med vitlaserad ekparkett, en fin tapet (!?) och så en så här matta under:

Den passar alldeles ypperligt tycker jag, men är svår att få tag i i rätt mått - jag vill ha den i 240x240, men alla mattor är ju för sjutton rektangulära, men inte kvadratiska. Och ska man måttbeställa en sån här baby får man punga ut med ca 20 000 spänn. Hmm.

Jag kan visserligen tänka med en fluffig vit/beige matta också, men hittar ingen som känns schysst. Det värsta som finns är en matta som inte är tillräckligt tät, det känns ju så billigt! Så om någon har nåt bra matt-tips, snälla hjälp mig!

Igår röjde vi i vårt källarförråd och oj vad effektiva och duktiga vi var! Vi har ju fått behålla det lilla extra förråd som vi hyr av föreningen, även ett tag efter vi flyttar ut, så tanken är ju att få in så mycket som möjligt av våra prylar där. Och nu har vi faktiskt nästan tömt vårt ordinarie förråd och ändå inte fyllt det andra. En bil gick till tippen, men resten är faktiskt bara ompackat och strukturerat - så himla skönt! Idag ska ge mig på hyllorna ovanför våra garderober i sovrummet - där har vi en hel del bråte som nog kan rensas ut.

Sen ska vi åka en sväng till sängbutiken i Sickla igen och prova den säng som vi troligtvis kommer att välja, och om allt går väl kanske vi har beställt en ny härlig säng, innan den här dagen är över.

Wish me luck!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mamma:

Ha, du kommer nog inte ihåg det, men när du föddes hade vi en tapet med blåklockor (mycket lik den du visar) på toiletten på ovanvåningen i Lund!!!

På den tiden hade vi inte dusch där, utan ett skötbord till dig och där låg du och tittade på blåklockorna! Ditt undermedvetna minns...

Kram/M

2:a kommentar, skriven , av Lisa:

Hej!



Googlade på blåblommiga tapeter och hamnade hos dig. Nu är det ju här ett ganska gammalt inlägg men kommer du ihåg vad tapeten på den första bilden heter? Alltså den med blå rosor. Ser ut att vara exakt det jag letar efter! Tacksam för svar :)



/Lisa

3:e kommentar, skriven , av Anna:

Hej! Vet inte om du har bloggen i bruk men snälla snälla vart kommer första tapeten ifrån? Den blå vit blommiga? Är precis den jag letar efter! Du får gärna maila om du ser detta så kommer jag vara dig evigt tacksam! Med vänlig hälsning, Anna

Kommentera inlägget här :