Ibland går det fort


Idag gick jag och P tillbaka till Atlantis i Sickla för att prova sängen vi nästan bestämt oss för en gång till. Vi kände båda direkt att det här ju är den rätta sängen, så en halvtimme efter att vi klev in i butiken, klev vi ut igen och hade beställt drömsängen! Underbar känsla och vi var båda helt lyriska efteråt! Dock bestämde vi oss för att hoppa över gaveln tills vidare, den kändes inte lika helrätt nu som förra gången.

Den 24 februari kommer den alltså, vår nya skönhet.





Känns så helrätt och jag längtar såååå efter att få krypa ner i denna underbara säng!

Efter att vi köpt sängen gick vi och käkade lunch och bestämde oss då för att sen gå vidare till Home in Harmony, en av mina absoluta favoritinredningsbutiker, också denna i Sickla. Där har jag köpt en hel del av de möbler vi har idag, köksbordet och vardagsrumsmattan för att nämna några.

Nu gick vi dock dit för att titta på en matta till sovrummet, vi var där för nån vecka sen och blev kära i en underbar ullmatta som vi ville gå och känna på igen. De är verkligen fina, mattan kommer från Linie Design och de har flera stycken underbara! När vi står där och bläddrar kommer vi att tänka på att de även skulle göra sig ypperligt i vardagsrummet... Efter ett tags snackande med John, som har butiken, kom vi fram till att det vore himla fint att ha en i sovrummet och en i vardagsrummet. Inte exakt likadana då, men i samma serie, för att knyta ihop inredningen lite.

Det hela slutar iaf med att vi pga att det råkade vara ett erbjudande på just den mattan nu, gick därifrån med en av mattorna! Nu gäller det bara att bestämma sig för vilket rum den ska ligga i. Jag kan riktigt se hur fin den kommer att bli mot vårt nya vitvaxade ekgolv, tror ni inte?

Just nu får den bo under soffbordet på Konvojgatan, så att vi får prova på hur det skulle vara att ha den som vardagsrumsmatta, sen får vi se om den får bo i vardasgrumet även i nya lägenheten eller om det blir en sovrumsmatta.

Så här ser det iaf ut hemma hos oss nu:





Och så en närbild:


Den är såå mysig och härlig att gå på, det är som om man får fotmassage när man trampar på den! Och det är fler än jag som gillar den, någon var väldigt snabb att göra sig hemmastadd... :)



Tror ni inte att denna skönhet kommer att göra sig ypperligt till vitvaxad ekparkett?

När vi ändå stod och snackade med John så bad jag honom om lite hjälp med tapetvalet till sovrummet och han kom då med ett väldigt bra alternativ! Vad tycker ni?

Detta är Harlequins tapet Passion.







Jag tror att den skulle kunna bli riktigt fin!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mamma:

Mattan ser jättemysig ut och verkar mjuk och skön!

Jag gillade nog tapeterna i förra inlägget bättre - men ska ni bara ha den på en vägg , så är den fin!

Kul med heminredning!

Kram/M

Kommentera inlägget här :