Ännu en fantastisk dag!


Ibland undrar man om man har det lite för bra.

Ännu en dag har gått och jag har haft det så kanon som man bara kan ha det! Jag försöker verkligen stanna upp i nuet och njuta av alla dessa fina ögonblick som vi har just nu, så att man inte ser i backspegeln och tänker, oooh så fint vi hade det, synd bara att jag inte fattade det då.

Idag började vi dagen med att ligga och snacka skit och strukturera upp dagen i sängen, innan vi slängde på oss kläderna och drog iväg. Första stoppet blev Fine Food här i sjöstan, som så många gånger förr. Vi älskar verkligen det stället och tar varje chans att äta eller handla där. Idag blev det smaskiga frukostmacker, kaffe och juice. Och det bästa av allt - vi satt utomhus! Klockan var bara 8 på morgonen, men solen var framme och vi njöt av dess värmande strålar.

Nu är det verkligen en av mina favorittider också, körsbärsträden i Luma-parken blommar! Jag passade på att fotografera lite.







Det är ju så vackra, körsbärsträden. Synd bara att de blommar så kort tid.

Sen drog vi vidare ut till Huddinge (där P:s pappa bor) och fixade med vinterdäcken, innan vi tog färjan över till Ekerö. Jag hade nämligen hittat en annons på Blocket, på finfina gamla trälådor, så jag stämde träff med honom och så stack vi dit. Och vilket smultromställe det visade sig vara! En underbar oas med ett superfint sekelskiftes boningshus och en massa förråds- atelje- och verkstadsbostäder. Och trädgården var full av frukträd, bärbuskar, och plantor av alla de slag.

Dimitris som han hette hade inte bara trälådor visade sig, utan flera förråd fyllda till bredden med gamla möbler, fönster, kuriosa och spännande saker.

Så vi kom inte bara därifrån med tre fina trälådor utan P plockade även på sig en gammal vattningshink, med fungerande pump och allt! Den planerar vi att ha på det där sommarstället vi försöker planera för att införskaffa...





Visst är de underbara?

Glada i hågen körde vi vidare mot Djurgården och Rosendals trädgård för att möta upp P:s mamma för lunch! Vi satt där i säkert två timmar och njöt av god mat, fika, solen och trevligt umgänge.

Väl hemma sen hällde jag upp en spritzer och bänkade mig i solen på balkongen med en bok och bara njöt!

Nu är P iväg och cyklar och jag passade på att prova att ställa alla plantor i de nyinförskaffade trälådorna.



Dessa har vi tänkt ställa utanför sovrumsfönstret, grannen under har nämligen sin balkong och således och sitt balkongtak precis där, så vi tänkte använda det som odlingsyta och hoppas på att grannarna inte misstycker, hehe.

Ja, vad säger man, finns inte mycket att klaga på just nu va?

Och för er som undrar vad jag höll på med igår, så var det en liten utflykt för en mycket trevlig lunch i Nynäshamn! Jag skulle bara tagit tåget raka vägen, men det fastnade på vägen och jag blev tvungen att ta taxi sista biten, därav att mina fötter satt på en massa olika ställen. :) Men väl framme var det värt besväret, fick en underbar lunch i solen med min älskling.

Eftersom P kört bil ut tidigare på dagen (han jobbar på ett projekt i Nynäs) så körde jag den hem, medan han passade på att träningscykla (6 mil). Vättrenrundan närmar sig med stormsteg!

Vad gjorde jag - jo, jag passade på att ta en glass. :) Perfekt arbetsfördelning om ni frågar mig!



Ha en underbar kväll!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Fia:

Helt ljuvligt! Lådorna är ju superfina, såna vill jag med ha! :) Och den sista bilden är ju bara underbar, haha. Puss!

2:a kommentar, skriven , av Jessica:

Sådana lådor vill jag oxå ha!

o ja sista bilden är perfekt arbetsfördelning.

Liknar vår, M är just nu ute o springer uppåt två timmar medans jag kollar bloggar o äter glass i soffan :) Lovely! Ska nog blogga lite nu =D puss

3:e kommentar, skriven , av Mamma:

Vilken härlig dag! Men frukost ute kl 8 på morgonen? En helgdag?

Fina lådor och fantastiska odlingar!

Av glassen och cyklingen vet jag också vad jag skulle välja...

Kram/M

4:e kommentar, skriven , av moster:

Körsbärsträdet är bara FÖR sagolikt underbart!



Ja, denna den skira blomningens tid är snart förbi -gäller att njuta i nuet.



Har man dessutom varit på en begravning, så får man ytterligare en tankeställare: livet i sig är alltför kort.



kram!

Kommentera inlägget här :