Julresa


Det har nästan blivit en tradition för mig och P att åtminstone en gång om året, och då oftast över jul och nyår, göra en långresa. 2007 var vi på Bahamas, 2008 i New York - Mexiko - LA - San Diego, 2009 Thailand, 2010 Seoul och förra året åkte jag själv til Seoul igen, men då blev det ingen julresa för oss eftersom vi istället köpte ny lägenhet. :)

När vi låg på stranden i Thailand 2009/2010 (vi var där över nyår) så kom P på världens bästa idé! Att en av oss bokar resan och den andra får bli överraskad. Nu blev det så att vi 2010 istället åkte över till Seoul och hälsade på en av mina bästa vänner och då blev det ingen julresa och året efter köpte vi som sagt lägenhet, så vi har inte riktigt införlivat dessa planer. Förrän nu.

I år har min kära P spenderat många hemliga timmar inne på kontoret, surfandes, bokandes och planerandes och den 22 dec bär det av! 3 härligt lediga veckor - jag längtar så! Och vart ska vi då? Ja, det är ju just det, jag vet inte det. Fast faktum är att jag vet lite grann. Härom veckan satt vi vid middagsbordet och P råkar då försäga sig om att vi ska fira jul i Whistler!

P mådde jättedåligt för att han råkat försäga sig, men eftersom det bara är resans första dagar, så tycker jag inte att det gör något. Nu vet jag vart vi ska först och sen kommer jag ju att bli överraskad när vi ska vidare därifrån. Och nu har jag ju dessutom något konkret att se fram emot!

För er som inte känner till Whistler så bra kan jag berätta att det är en supermysig skidort i västa Kanada, i Rocky Mountains. Det ligger ca 2 timmars bilresa från Vancouver, så jag har ju också kunnat räkna ut att det är dit vi flyger och att vi sannolikt också kommer att spendera några dagar där. För er som inte vet det så bodde P där under hela 2007 och jag var också där en hel del, så det är kära minnen och båda vi fullkomligt älskar staden så det ska bli hur kul som helst att få komma dit igen!

Julen i Whistler kommer ungefär att se ut så här.

Underbara Vancouver
Efter vinterlandskapen i Vancouver och Whistler kommer vi att dra vidare till varmare breddgrader (hoppas jag innerligt iaf, jag kan ju aldrig vara säker). Jag får redogöra för resan när vi är hemma igen. Nu längtar jag fruktansvärt mycket efter julledigheten!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mamma:

Vilka fantastiska bilder, både från Whistler och Vancouver! Helt överväldigande!
Förstår att du längtar!
Men vi kommer att sakna er...
Kram/M

2:a kommentar, skriven , av Jessica:

Oj vilken underbar idé! Låter härligt att ha tre veckor på resande fot! Även härligt att du "är tillbaka"! Nu vill vi se mer från lägenheten oxå, puss o kram

Kommentera inlägget här :