Stolar


Vi har fortfarande inga stolar i kontoret. Vi har fyra pinnstolar i köket och två av dem flyttar vi tålmodigt fram och tillbaka mellan kök och kontor.
Jag vill inte ha en klassisk kontorsstol, dels tar de för mycket plats och dels är de fula, tycker jag. Och är de snygga så är de för dyra...
Min tanke är att vi kanske kunde hitta en stolstyp, som senare kan platsa som matsalsstol. Min dröm är ju det där huset som vi en gång förhoppningsvis ska bygga och då vill jag ha en matplats med plats för vårt matbord med iläggskiva i, och då behöver vi fler stolar ändå, så då har jag tänkt byta ut pinnstolarna vi har idag. Smidigt då om man redan har två, tänker jag, så behöver man inte köpa alla på en gång. :)
Just nu är jag väldigt inne på Wegners Y-stol. En riktig klassiker som jag är barnsligt förtjust i. Och just eftersom det är en klassiker känns det som det är mindre risk att man tröttnar på dem, och skulle man göra det, så finns det fortfarande ett bra andrahandsvärde i dem. Designen är ju från 1949 så har den hållt så här länge borde den ju hålla några är till...
Vad tycker ni?

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jessica:

Den är grymt snygg!
Passar in i de flesta miljöer och stilar, bara min plånbok som inte är så förtjust..
Kram

Kommentera inlägget här :