Packa upp och fira födelsedag


Ojojoj, vad vi jobbar just nu. På dagarna med våra "riktiga" jobb och på kvällarna i lägenheten. Slitigt med kul!

De senaste dagarna har mest handlat om att packa upp och organisera. Visst är det det svåraste med att flytta? Att bestämma var alla saker ska bo. Min mamma lärde mig från start att "var sak har sin plats" och det lever jag verkligen efter. Tycker inte alls om när man inte vet var man ska lägga en viss sak, eller ännu värre, var man la den. Nej, alla saker måste ha en plats! :)

Vi har mitt i all röra också tryckt in en födelsedag, dvs P:s. Eftersom det varken var jämnt eller riktigt läge så valde vi att äta middag hemma och mysa lite. (Och sen fortsätta fixa) :)


Vi inledde med ostron, Pol Roger och två goda vinegretter. En klassisk med rödvinsvinäger och charlottenlök och en med limesaft, olivolja och chili. Mums!

Varmrätten tog jag ingen bild av men varsin fin köttbit, rödvinssås och en mumsig sallad med massa fetaost och rostade pinjenötter var det som serverades. Det gick också ner.


Som kronan på verket, pricken över i:t eller grädde på moset, serverade jag den här godsaken. Chokladbakelse med pinjenötter (och extremt kladdig mitt, gjord på riktig choklad förstås) med en frostingliknande topping. I gott sällskap av en riktigt gräddig gammeldags vaniljglass. Behöver jag säga mums?

Det blev en riktigt lyckad middag och P var nöjd, vilket ju ändå är huvudsaken!

Även om det är rörigt på sina ställen så kan man ju försöka piffa lite, just nu står den här buketten i köksfönstret hemma hos oss.



Ha en skön torsdag, snart är det helg!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mamma:

Vilken middag - ja kanske inte ostronen...

Roligt att du lever som jag lärde (!), men livet blir enklare om man gör så!

Det ser redan fint ut hos er!

Sv: Jag tycker att hallmattan passar mycket bättre nu, till de gråa lådorna, än när de var gulbrun masurbjörk! Men dörrarna - ja vi får se...

Kram/M

2:a kommentar, skriven , av Jessica:

Va ni sliter! den desserten skulle jag inte tacka nej till..

svar på din fråga på min blogg så väntas nästa knodd dimpa ner 21juni. o jag har just nu inte mycket mer val än att ta det lugnt. jobbar o så, men har svårt att gå pga falsk ischias o foglossning. alla tiders detta ju ;)



Kram o trevlig helg på dig oxå vännen!

Kommentera inlägget här :