Oväntat men lyckat lampinköp


Vi har ju haft lite problem med vad vi ska ha för lampa över köksbordet. Vi har ju mest varit inne på en bumling, men tyvärr konstaterat att färgnyansen inte skulle passa hos oss.

Så härom dagen när jag var på Lagerhaus, i ett helt annat ärende, så fick jag syn på en lampa som jag fastnade för direkt! Den hängde i butiken i en gul sladd, men jag kunde inte hitta något annat än röda och svarta. Skam den som ger sig tänkte jag och frågade om de hade fler gula. Tyvärr inte, blev svaret. Då frågade jag lite käckt om jag inte kunde få köpa den som hängde i butiken. Och döm om min förvåning när hon svarade ja!

Så hipp som happ, hade jag köpt en lampa. För typ 300 spänn! :) Jag hade ju förstås ingen aning om vad mannen skulle säga, men jag åkte hem och hängde upp den! Och ibland ska man ha tur, han tyckte den var superfin!

Nu är detta kanske inte en lampa som får hänga med för evigt, och den kanske byts ut när jag ramlar över den där fina lampan som jag tänkt i mitt huvud att vi ska ha, men ännu inte hittat. Men till den dagen,  hänger den bra där den gör.




Glödlampan ska bytas ut mot en snyggare, men det verkar svårt att hitta, så den får ha den här så länge.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Monica:

Kul lampa! Snyggt med gul sladd!

Kram/M

2:a kommentar, skriven , av Jessica:

Som en smäck ju! Skitsnyggt till tapeten!

Skåpen på kontoret blev ju hur bra som helst, förvaring gör verkligen mycket för er rum. Duktiga som vanligt e ni! Kram

3:e kommentar, skriven , av Jessica:

Alltså det där är en super snygg lampa, men nu vill vi se hur det går i köket! Basta! À o puss me...

Kommentera inlägget här :