Italy baby!

Äntligen är vi här. Italien. Vad jag älskar detta land.

Vi började vår resa från Stockholm redan i torsdags, tog oss till Skåne där vi spenderade en kväll med min familj och njöt av min pappas perfekta pappersgrillade kyckling. På fredagsmorgonen tog vi färjan från Trelleborg till Sassnitz och bilade sen till Berlin där vi spenderade helgen. Visst var det en trevlig stad, men inget speciellt, tyckte vi. Sen igår körde vi ombord bilen på autozug, det tåg som sedan tagit oss hit, till Italien.

Vi ankom till Alessandria i förmiddags och har sedan kört till Mirano, en liten by precis utanför Venedig. Här hittade vi ett underbart och ganska litet hotell, familjeägt och mysigt. Trots att vi inte kom fram förrän vid 17-tiden, har vi nu spenderat ca två timmar i varsin solstol, läsandes böcker. Det enda avbrottet har varit ett och annat dopp i poolen.

Livet kunde vara värre.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jessica:

Ååå njut lite åt mig också, tom jag börjar sakna sol o bad! Kram o hoppas resan fortsätter lika bra.

2:a kommentar, skriven , av Mamma:

Så fint där ser ut! Ha det gott!
Hoppas få se bilder från Venedig sen...
Kram/M

Kommentera inlägget här :