Shoppat


Idag har jag shoppat.

Vid lunchtid idag åkte jag in till stan för att besöka Svenskt Tenn och titta på krukorna "Hortus" som jag så gärna vill ha. Plus för att äta lunch med en av min bästa vänner. Tyvärr hade de inte krukan inne i rätt storlek, men jag tittade på storleken mindre, som i övrigt är exakt likadan och den är ju så fin! Den fanns däremot i lager i webbshopen, så nu har jag klickat hem två stycken därifrån. Tänker mig att jag ska ha vita hortensior i dem.


I love them.

Efter besöket på Svenskt Tenn gick jag och mötte upp min vän och åt sen en smaskig lunch, för att sedan bege mig vidare till Åhléns för att titta på gardiner. Jag har nämligen ändrat mig angående hissgardinderna. I alla fall i vårt sovrum. Har bestämt mig för att sätta en takskena från vägg till vägg och ha hellånga vita gardiner som när man drar för dem, täcker hela väggen. Tror det kommer att kännas väldigt ombonat och "inrett".

På vägen hem besökte jag lägenheten och golvsliparen som var i full gång. Nu kan man verkligen tänka sig hur det ska bli, det enda svåra nu är att avgöra hur vitt vi ska ha det, jag blir så osäker. Ska dra med P över ikväll för att kolla golvproverna en gång till. Imorgon åker färgen på  - sjukt spännande!

Nu är det dags att tända massa ljus, fryser ihjäl här i lilla kyffet!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jessica:

Förstår att du älskar de krukorna!

Bra val med gardiner "från taket". Hade det inte varit för mitt en monster här hemma som helst drar ner allt han når (o jag är för lat för att orka springa efter HELA tiden) så hade jag valt den varianten i vårt sovrum. :)

Ska bli sååå kul o se när allt e klart!

puss

2:a kommentar, skriven , av Mamma:

Hmmm, dom där krukorna får jag hitta på en artig kommentar till...

Men man kan ju inte tycka likadant om allt...

Stackars dig som fryser!

Varm kram!

3:e kommentar, skriven , av Anna, Enkoppte.nu:

Visst har det blivit fint på Svenskt Tenn? Älskar att de öppnat tesalong, med riktigt bra teer dessutom :)



Eftersom du, precis som jag, verkar vara en tefantast, tänkte jag höra om jag får bjuda på några koppar av det ljuvliga Jasmine King Pearl? Antingen att värma dig med i nuvarande boet, eller att skåla in det nya med. Hör av dig till mig på [email protected], så skickar jag gärna ut ett par smakprov!



Allt gott.

Anna, Enkoppte.nu

Kommentera inlägget här :