Påsk i Skåne


Vi brukar åka ner till Skåne till påsk, men i år åkte P på cykelträningsläger till Mallis över påsk så jag åkte själv. Som vanligt när jag åker ner är det full rulle från sekunden jag kommer och ända tills jag åker. Mycket kul ska hinnas med!

I år var det dessutom en ganska speciell påsk. Min syster och hennes man hade öppning av sin nya köksbutik Humlebacken Home. Här kan man köpa ursnygga kök från Kungsäterkök och inte nog med det, de är även återförsäljare av Kronobergshus. Vi som varit sugna på att byta till Silestone-skiva i köket blev nu ännu mer övertygade när jag inte bara fick se den i verkligheten utan även prata med säljaren och montören. Så nu är det bestämt - det blir Silestone i köket i vår! Spännande! Självklart kommer ni att få följa arbetet här i bloggen.

Som om inte inte det var nog så fyllde även min ljuvliga systerdotter hela 20 år - stort! Detta firades med en loppisrunda på Österlen och jag lyckades då hitta precis såna ankarkrokar som vi velat ha till hatthyllan vi håller på att bygga i hallen. Lycka!


Dagen som Humlebacken Home öppnade gick de här små söta typerna runt och delade ut reklamblad om den nyöppnade butiken. Vem kan motstå dem?

På påskafton bjöd mamma och pappa på underbar påskbuffé, vi åt tills vi höll på att spricka!










Det målades ägg i vanlig ordning, vinnare av finast ägg i år  måste ju ändå vara den nyblivna 20-åringens!

Det var en underbar påskhelg, men som alltid var det ju skönt att komma hem, jag och P firade med att ta en promenad i solskenet och satte oss sen på restaurang Göteborg här i sjöstan och tog ett glas och pratade sommarplaner - mys på högsta nivå!

Life is good!


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mamma:

Det ser ut och låter som en fin påsk!

Dom där påskhararna är oemotståndliga, verkligen!

Kram/M

2:a kommentar, skriven , av Jessica:

Du gör mig glad!

puss

Kommentera inlägget här :