Gardin till gästrummet


Jag har letat jättelänge efter en gardin till gästrummet.

Jag visste precis hur den skulle se ut, men problemet är att våra fönster är 160 cm breda och det är svårt att hitta så breda gardiner. Det är ju en annan sak om det ska vara gardinlängder, då behövs ju inte hela längden, men i det här fallet var jag ute efter en hissgardin, eller rull-upp-gardin, de kallas lite olika. Det jag menar är iaf inte en sådan som viker upp sig, utan en sådan man rullar upp och knyter med rosetter.

Jag fick tipset om sajten Textilonnet av min syster och mycket riktigt - de hade det jag sökte! Och till ett riktigt bra pris också!

Så häromdagen hämtade jag ut den här underbara gardinen på Posten. (Bilden är från Textilonnet, inte hemifrån oss)



Eftersom vi har persienner i det rummet redan, så kommer man aldrig att behöva fälla ner den utan den kommer mest tjänstgöra som prydnad och tillföra lite värme och bättre akustik till rummet hoppas jag.

Gardinerna i sovrummet hänger fortfarande där de hängde sist, jag har mailt till Åhléns kundtjänst, men inte fått nåt svar...


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jessica:

Love hissgardiner!

2:a kommentar, skriven , av Mamma:

Jättesöta!

Vi hörs, kram/M

3:e kommentar, skriven , av Fia:

Åh vad bra att de var fina i verkligheten med! Puss!

Kommentera inlägget här :