Julmys med fina flickor!


Igår (lördag) hade jag fyra fina flickor och en liten mycket fin pojke på julbak och mys hemma hos oss.

Jag hade förberett bland annat en pepparkaksdeg (franska skurna pepparkakor) som låg i kylen när de kom, så det var bara att skära dem i tunna skivor och skjutsa in i ugnen!





Jag hade också på fredagen förberett en kola (chokladkola med ingefära) som vi skar upp i lagom bitar och lade i papper. Oj, de var goda!!






Carro slår i kolor.


Pernilla jobbar för fullt.

Min söta kompis Pernilla hade med sin halvåriga son Tim som charmade oss allihop - särskilt Carro som han somnade hos inte mindre än två gånger. Världens sötaste lilla Tim!!


Anna-Carin och Tim.


Carro och Tim.


Carro och Tim.

Är han inte bara den ljuvligaste ni har sett? Utöver att han är väldigt söt så är han även helt underbart lugn och glad. Han var här i flera timmar och utbrast inte ett missnöjt läte på hela tiden.

Och jag vet, det är två Carro. Den mörka är min granne och den ljusa är min ex-granne. :)

Istället för att baka traditionella lussebullar så valde jag att göra saffransbullar med vanilj och de kan jag verkligen rekommendera!! Vi gjorde dubbelt så mycket fyllning som det stod i receptet och det var verkligen pricken över i:t.



Sen gav vi oss på knäcken, och den här gången körde vi på det traditionella receptet och de blev precis såsär härligt mjuka och sega som de ska vara! Mums!



Jag avslutar med en bild av årets adventsljusstake.



Härlig tredje advent alla och tack mina fina tjejer för en underbar dag och kväll! Let's do it again next year!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mamma:

Åh, så mysigt och gott det såg ut!

Ha, jag satt just och undrade hur Carro kunde vara både mörk och ljus...

Kram/M

2:a kommentar, skriven , av Mamma:

Sv: Jag fick vara du och pappa fick vara jag i klenätbaket...

Det gick med nöd och näppe!

Kram igen!

3:e kommentar, skriven , av Fia:

Åh vad myyyyysigt det ser ut! Önskar jag var där! Och de där franska pepparkakorna ser ju helt underbara ut. Var de lika goda som de ser ut? De ser mycket godare ut på din bild än på bilden i receptet. :)

4:e kommentar, skriven , av Anna:

Vilket härligt mys! Synd att jag inte kunde komma :( men kung Karl pepparkakorna du köpte var också goda!

Kram

5:e kommentar, skriven , av Hemma hos Katta:

Hej där!



Vad roligt att du börjat blogga!!



Vad roligt att du gillar mina bilder (som ibland blir för blå eller mystiskt gröna men jag testar mig fram i djungeln av inställningar...). Har en Nikon D50 som jag fotar med just nu men en bättre kamera står på önskelistan! Är nog den enda i bloggvärlden som inte redigerar i Fotoshop. Nope, jag kör med Windows live Photo... Fotar aldrig med blixt, ljusar upp, drar ner färgtemperaturer och mättnad. Typ så!



Åh, dom där pepparkakorna är ju supergoda men jag har aldrig provat att baka själv. Kanske vore ett projekt att ge sig på till helgen!?



Kram K

6:e kommentar, skriven , av Pernilla:

Men ååå att jag har missat denna blogg!!! =). Vilka underbara bilder du fick till! Och tusen tack för en helt fantastisk kväll! Puss Pernilla & Tim

Kommentera inlägget här :