Tredje gången gillt


Jag försökte med hortensior. De dog. Då försökte jag med med ranunkler. De dog också.

Hälften av fönstren i vår lägenhet vätter mot sydväst, dvs vi har sol där i princip hela dagen. Vilka blommor klarar det? Jag har funderat fram och tillbaka och valet föll till slut på klassiska pelargoner. Jag hade velat ha något mer speciellt egentligen, men när man har fönster på det hållet blir urvalet ganska begränsat. Och pelargoner är ju aldrig fel.

Jag köpte 4 stycken och planterade om dem, två och två, och jag måste säga att jag blev väldigt nöjd! Nu hoppas vi bara att de klarar solen!


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jessica:

Precis som du skriver!

Man kan inte ha för många pelagoner!

just nu vill jag ha dem överallt, inne ute, på väggar, i fönster...

Sjukt snygg fotölj, kul med lite helhetsbilder på er lägenhet.

Bra jobbat P&P! Puss

Kommentera inlägget här :