Underbara skor och tapetångest


Jag älskar skor.

Jag tror att alla som känner mig vet det. Och nu har jag adderat två nya par till samlingen! Igår när jag varit och hälsat på underbara Pernilla och hennes plutte-Tim, så tog jag vägen förbi Liljeholmens galleria för att byta en blus jag köpt på H&M. Eftersom jag senare skulle möta upp P för att åka till Björklund & Wingqvist för att kolla på tapeter, slog jag ihjäl en timme bland butikerna. Jag hamnade på Bianco skor och det visade sig att de skulle stänga ner den butiken och just som jag stod och fingrade på ett par underbara boots som jag velat ha så himla länge smyger expediten upp och säger att, imorgon börjar vi vår stora utförsäljning, men om du vill kan du få köpa dem för halva priset redan idag. Men hallå, det är ju ett lite för bra erbjudande för att tacka nej till.

Sagt och gjort, för endast 550 pix blev de här godingarna mina.





Just som jag står där och provar så är det som om jag dras till en hylla, där stod de mest underbara pumps jag sett och av nån konstig anledning så råkade de också få följa med mig hem! :) De kommer vara underbara på nästa fest (så kom igen nu, bjud till!), men jag kan äve se dem till ett par svarta stuprörsjeans och kavaj, eller varför inte ett par slitna jeans och en enkel vit blus?







Efter fyndandet skyndade jag iväg för att möta P och som sagt kolla på tapeter. Oj vilken ångest det är!! Det finns ju så mycket att välja på och samtidigt så lite som känns helt rätt! Vi hittade tre tapeter som vi nu funderar på, eller igår hade vi mer eller mindre bestämt oss för dessa, men nu när jag ser den vi tänkt till köket så ser jag att den kanske kommer att upplevas som om den har ett lite fyrkantigt mönster. Det upplevde jag inte när vi såg den igår så vi får nog ta en tankevända till på den. Tapeten jag syftar på är Kippis från Marimekko.



Annars gillar jag verkligen mönstret och färgerna i denna och tror att den skulle göra sig fint i vårt nya kök - vad tror ni?

Till sovrummet hittade vi denna pärla, den tror jag blir jättefin till det vitlaserade golvet och den vita träväggen, tror inte ni?



Mot väggen som vi i så fall ska ha den här tapeten på, kommer vi även att ha en byrå och kanske några hyllor, så den kommer inte synas så mycket utan är bara tänkt till att förstärka känslan av sval, nordisk natur i sovrummet.

Sen hittade vi en tapet till som jag bara blev dödsförälskad i! Vi har inte bestämt var vi ska ha den än, men det lutar åt att ni som kommer och bor i vårt gästrum får njuta av denna pärla.



Den heter Kallianthi Beads och tillverkas av Midbec.

Åååh, nu vill jag verkligen få tillgång till lägenheten och börja fixa! Men det dröjer ca 6 veckor tyvärr...

Idag är det sista pack- och fixdagen här hemma, imorgon flyttar vi ut från det som varit vårt hem i lite mer än fyra år. Tokigt vad tiden går fort. Så nu börjar veckorna i övernattningslägenheten på 22 kvm. :) Kommer kännas tokigt att sen plötsligt bo på 100 kvm! Men oj vad jag längtar!

Nej, nu måste jag fortsätta packa!

So long!



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mamma:

Det där med att älska skor känner jag igen! det gjorde jag också när jag var ung! Jag hade hur många par som helst!

Fina tapeter alla tre!

Kramar/M

Kommentera inlägget här :