Favoritte


Åh vad jag längtar efter att få krypa upp i min egen soffa med en stor kopp av mitt (för stunden) favoritte! Jag älskar alla Kusmi-téer, men Anastasia är min favorit! Tills vi är på plats i vårt nya hem får jag nöja mig med en fåtölj här i övernattningslägenheten. Tur att téet smakar likadant i alla fall. :)




Idag har vi varit och träffat golvfirman som ska fixa våra golv och tittat i deras showroom. Jag kände inte att de prover de hade på plats riktigt stämde överens med hur jag hade tänkt mig att golvet ska se ut, så vi diskuterade olika lösningar och nu ska vi tillbaka på tisdag i nästa vecka och titta på lite nya prover som han skulle ta fram. Nervöst.

VI hade pratat om att bara slipa och sedan vitvaxa med en vit/transparent hårdvaxolja, men nu tyckte jag att det var lite för mörkt fortfarande så alternativet vi ska titta på är nu att första slipa, sen vitlasera och sist köra den vita hårdvaxoljan. Vi får se på tisdag hur proverna ser ut.

Svårt att hitta bilder som kan visa hur jag vill ha det, men nåt sånt här är väl rimligt att det kommer att bli. Fast jag vill egentligen ha det ännu lite vitare än så här. Vad tycker ni?





Man önskar ju att man hade ett fint furugolv istället för en ekparkett att jobba med, men nu får vi göra det bästa av det vi har. Jag tror att det kommer bli superfint när det väl är klart.

Nu ska jag koka mig en kopp te till och se slutet på Project runway.

Ha en skön tisdagkväll!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Hemma hos Katta:

Hej där Paula!



Vad spännande med flytten!!



Vi har vitpigmenterad ask och det ser väldigt snarlikt ut om jag jämför med bilderna. Ursnyggt är det, är så glad över att vi valde ljusa golv!



Hoppas ni snart är på plats och kan börja inreda!



Kram /Katta

2:a kommentar, skriven , av Elisabet:

Hej Paula

Vilken färg använde ni till golvet till slut? Det är sååå himla fint! Jag håller på med renoveringen själv och tänkte också vitpigmentera/vithårdvaxölja mitt 3 stav ekparkett golv.

Vänligen,
Elisabet

Kommentera inlägget här :