Fullt schema!


Jag har minsann inte legat på latsidan i helgen. Lördagen har jag ju redogjort för, så här kommer lite söndags- och måndagsredogörelse. :)

Igår gick jag upp vid 8, målade lite på skohyllan, åt en rejäl frukost och hoppade i träningskläderna för att möta upp söta Anna för en ordentlig powerwalk runt Årstaviken. Härligt tempo höll vi och avslutade sedan med lite övningar vi lärde oss på Militärträningen i höstas.



Anna är verkligen underbar att träna med, så peppande och bra! Nu siktar vi på att göra en tradition av våra hittills två söndagsträningar!

När jag kom hem var det fullt ös igen, in i duschen och sen måla lite till på skohyllan.


Eftersom jag ganska så nyligen ätit frukost bestämde jag mig för att göra en härlig smoothie och äta innan jag stack vidare.



Valet föll på apelsin, kiwi, banan och avokado - mums! På slutet spädde jag den lite med en skvätt Proviva, för att den inte skulle bli för tjock.



Självklart, toppades det hela med ett av mina fina Leila-sugrör som jag fått av Anna!

Detta är ett riktigt bra tips om man vill ha ett snabbt och mättande mål, som ändå är nyttigt. Just att ha i avokado är det inte så många som tänker på, men det ger en otroligt härlig krämighet till smoothien, för att inte tala om smaken såklart.

När jag slurpat i mig smoothien begav jag mig iväg till Åhléns för att försöka lämna tillbaka sovrumsgardinerna, ni vet de som blev så konstiga efter jag tvättat dem? Och hör och häpna, de tog tillbaka dem och jag fick pengarna tillbaka. Pluspoäng till Åhléns! Nu ska jag bara komma på hur jag ska lösa gardinproblemet... Hrm hrm.

Några ärenden till och en tur till ICA Maxi hann det bli, innan det var dags att åka hem och börja på middagen, för på kvällen kom en annan Anna på besök. Riktigt mysig dag och kväll!

Idag har det också varit fullt upp. Upp tidigt och iväg till ICA HK för möte och maratonjobbande. Jag åkte dock hem ganska tidigt för att hinna med en del andra jobbgrejer. Väl hemma så var det så fint väder att jag bestämde mig för att jobba och ta en kaffe på balkongen. Det fanns fler i hushållet som tyckte om solens värmande strålar och som dessutom gärna ville bli borstad.



Sen var det bara att svida om till träningskläder och bege sig mot Eriksdalsbadet, mitt måndagspass med Anna K. (samma som middagen på söndagen) väntade. Idag blev det 45 minuter på löpbandet, 2 km rodd och så lite styrka på det - härligt! Jag älskar att känna hur kroppen jobbar och framförallt hur bra man mår efteråt!

Sen sprang jag hem, hoppade in i duschen och vidare ner i myskläderna, fixade lite mat (ugnsstekt lax och blomkålsmos med sparris och grönsaker) och sjönk välförtjänt ner i soffan, där jag fortfarande befinner mig.

Till efterrätt unnade jag mig en härlig skål fylld med ananas, mango och jordgubbar - smaskens!



Nu väntar lite slappande och sedan förberedelser för morgondagen, som jag för övrgt längtar väldigt mycket efter, äntligen kommer P hem! Oj vad jag längtar efter honom nu!

Ett annat kärt återseende imorgon blir med min fina vän Malin och hennes 1-månads bebis Teddy, can't wait!

Ha en härlig måndagskväll!



 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jessica:

Du e nog den mest produktiva jag känner!

Förstår att du längtar efter P, det är bajs när man inte ses, även om man har fullt med annat kul att göra... Många kramar till dig, o mys bebis för mig oxå imorgon längtar så jag snart går av på mitten...

2:a kommentar, skriven , av Mamma:

Vilken superaktiv helg och måndag du haft!

Sv: Helge har inga hönor längre! Vi, och dina systrar, köper ägg hos Per och Elisabet Nyborg.

Kram!

3:e kommentar, skriven , av Anna:

Tack själv för söndagspasset:) mycket bra tradition, pinsamt mycket träningsvärk även denna gång... Avslöjad;)

Kram!

Kommentera inlägget här :