Tröööööött!


Oj, vad trött jag var igår! Att först sova typ 4,5 timmar natten mellan tisdag och onsdag och sen bara lyckas sova 2,5 timme på planet över, landa 09.30 lokal tid (vilket är 01.30 hemma) och sen hålla sig vaken hela den dagen, that's a mission for ya'll! Emellanåt snurrade det liksom till i skallen och jag var tvungen att typ resa mig eller prata eller nånting för att inte somna! Men det gick ändå ganska bra!

När jag kom hem till Ingela så hade hon lagt en välkommen-lapp till mig på bordet och på den stod det bland annat att det fanns en present till mig på mitt rum. (Ja, jag har eget rum. :)) In och titta och där låg det här:


Detta är för övrigt bäddsoffan jag sover i, snacka om lyx!

Och i paketet låg:



Tror ni att jag blev glad eller!? Världens finaste och skönaste myskläder! Till historien hör också att när jag och Ingela pratade om vad vi skulle göra när jag kom hit så sa jag bland annat att jag längtade efter att ha en riktig myskväll med henne då vi bara satt hemma hos henne, kanske tog ett glas vin och pratade skit en hel kväll. Då tyckte hon att jag ju skulle ha riktiga myskläder - fantastiskt! Och är de inte jag? Jag är iaf sååååå glad för dem! (Om någon undrar är de självklart från H&M!)

Det visade sig dessutom sen när Ingela kom hem, att hon hade köpt likadana, men lila till sig själv, så nu är vi likadana. :)

Så vad gjorde vi då igår? Jo, när Ingela kom hem från jobbet, ca två timmar efter att jag kommit så begav vi oss ut på stan, till en av de senast öppnade H&M-butikerna, igår släpptes ju Versace-kollektionen så hon var tvungen att åka förbi och kolla hur det gick. Så kul att se hennes arbetsplats (nu finns det sex butiker här i Sydkorea, H&M planerar att öppna 50!) och alla som jobbar där. Det finns över 100 personer anställda i varje butik och Ingela känner alla! För er som inte vet så arbetar Ingela som area manager för H&M här i Seuol, vilket i princip innebär att de hon ansvarar för de butiker och anställda som finns här. Hon är så cool!

När vi var klara i butiken gick vi till en supertrevlig restaurang i närheten och åt lite mat. Vi delade på en underbar svamprisotto och en pilrumsmussle- och champinjonsallad. Mums!


Finaste Ingela på restaurangen.

Sen hade vi tänkt att gå och få manikyr respektive pedikyr, men vi hittade inget ställe som kunde ta emot oss båda två samtidigt så vi bestämde oss för att åka hem.


Såg den här på vägen. :)

Väl hemma hoppade vi i våra mysiga, likadana dressar, hällde upp vars ett glas vin och ställde fram pepparkakor och grönmögelost (då tänkte vi extra på dig Mia!) och en skål godis. Sen satt vi där och snackade skit, i våra likadana myskläder, precis som jag längtat efter.


Så här ser det ut i Ingelas vardagsrum. Missa inte terrassen utanför. :) Mysigt va?



Men när klockan var halv nio var jag så trött att jag nästan mådde illa, jag lovar att jag skulle kunnat somna stående om jag inte sysselsatte mig oavbrutet. Så då var det dags att krypa till kojs. Ett snabbt samtal till min älskling där hemma och sen somnade jag gott vilja lova.

När jag vaknade? Bara 9,5 timme senare! :) Sov som en prinsessa och vaknade helt utvilad, så himla skönt!

Nu har Ingela gett sig iväg till jobbet och jag ska också sätta igång att jobba lite, sen ska jag ge mig ut på stan, försöka besöka den där mässan jag tänkt gå på och kanske shoppa lite. Om jag har tur hinner jag med ett träningspass också, det finns nämligen ett gym här i huset dr Ingela bor. Sen ikväll blir det en middag och ett par drinkar på stan och sen får vi se. Imorgon och på söndag är Ingela ledig så då ska vi göra en massa mysiga saker - längtar!

Puss och kram så länge!

..P

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Fia:

Det låter härligt!! Och det stod verkligen Paula på den där mysdressen! Puss!

2:a kommentar, skriven , av Mamma:

Så gulligt av Ingela! Och hon är fortfarande lika söt, ser jag!

Ni verkar ju ha det mysigt värre! Hur är vädret?

Fota mycket!

Kram/M

Kommentera inlägget här :