Vit trävägg?


Idag var vi som sagt på besök i vår nya lägenhet! Lite nervösa var vi allt när vi gick dit, tänk om den inte skulle kännas lika rätt nu som när vi var där på visningen?

Men direkt när jag klev in i hallen så kände jag den - känslan som skriker HEM! Åh så underbart det var! Det kändes precis lika rätt nu som då!

Så nu har vi mätt alla avstånd vi behövde, så nu kan vi lite lättare planera inredningen. Det enda negativa vi hittade var att parketten som vi ska slipa och vitvaxa bara är 3 mm tjock... Det kan bli knivigt. Nu hoppas vi att golvfirman fixar det, annars vet jag inte riktigt hur vi ska göra. Nån som vet hur tjockt det måste vara?

Nu ligger jag här hemma i soffan och vilar min onda rygg, jag fick idag konstaterat att jag har ett ryggskott, så nu är jag ordinerad viiiila och korta långsamma promenader.

Medan jag låg här kom jag att fundera över sovrumsväggarna igen och undrar om det inte skulle bli superfint om vi satte liggande furuplankor på ena väggen och vitmålar dem, Vad tror ni? Blir det för mycket med vitlaserade golv och en vit trävägg, dessutom i annat träslag eller kan det bli den där lite naturliga, råa men ombonade känslan som jag är ute efter?

Hittade några fina bilder som beskriver det jag är ute efter:






Vad tror ni? Kan det bli bra?

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Viveka på Humlebacken:

I like! Men det visste du ju!

Det finns en särskild panel som inte är så tjock som man kan sätta, den vi har i matplatsen, du vet, och i vårt sovrum.. det är nog den du har på bilderna, jättesmidig att sätta.

2:a kommentar, skriven , av Mamma:

Hmm, jag skulle just säga, att det där ser ut som på Humlebacken...

Men det hade Vivi redan märkt!

Kram/M

3:e kommentar, skriven , av Jessica:

absolut ska ni ha liggande trävägg:) ska kolla mer på bloggen ikväll! Puss o kram så länge

4:e kommentar, skriven , av Anna:

Fint:)

5:e kommentar, skriven , av Anna:

Hej!! Kommer bli supefint :) Hoppas det löser sig med golvet, annasr kanske ni kan mörkbetsa det? kolla in http://houseofphilia.blogspot.com/ inlägget den 17 december,superfint, för lite inspiration, där har de också trävägg :)

FAst man kanske måste slipa ändå ?? innan man betsar och då kan ni ju lika gärna göra det ljust som det var tänkt..

ÅÅÅ va härligt att få inreda en 4:a!!

Kram från Anna

Kommentera inlägget här :