Hemma igen


Ja, det blev visst ett litet avbrott i bloggskrivandet. Jag har varit så fruktansvärt trött de senaste dagarna, både pga jetlag och förkylningen. Nu tror jag dock att båda börjar släppa taget om mig och jag försöker komma tillbaka till vardagsrutinerna igen.

I söndags då jag landade så var det ju riktigt blåsigt! Ni nere i Skåne hade det såklart tusen gånger värre, men att flyga i 12 sekundmeter med uppåt 16 i stormbyarna var ingen dans på rosor... Under inflygningen (landade på Bromma) så svajade planet vad som kändes 3 meter uppåt och 3 meter neråt och det såg ut som att vi skulle slå i vart och vartannat hustak på vägen ner. Men som tur var gick allt bra och väl nere möttes jag av min fina P och ett stort leende. Kändes skönt att vara hemma igen.

Väl hemma möttes jag av en extremt välstädad lägenhet, 20 röda rosor, tio rosa gladiolus och nya fina blommor i alla fönster. Ibland gnistrar de till, de där männen. :) Efter en skön dusch serverades det en fantastisk middag bestående av en förrätt på pilgrimsmusslor och till varmrätt blev det oxfilé. Mums säger jag bara.

Sen var det sjukt svårt att hålla ögonen öppna, jag hade varit uppe i ett dygn, så innan klockan slog 22 sussade jag sött i min säng. Ett tag iaf. Kroppen var ju inställd på Koreatid vilket innebär plus 8 timmar och mitt i natten vaknade jag och kroppen trodde att det var morgon. Efter ett tags vridande och vändande lyckades jag dock somna om, men halv sex var det kört och jag låg och drog mig en liten stund tills P:s klocka ringde och sen gick vi upp.

Veckan har sedan varit fullproppad med jobb och så fortsätter det. Mycket att göra efter att man varit borta, även om jag jobbade från Korea.

Idag har jag två roliga möten, ett om en timme med en kille som förhoppningsvis ska programmera min nya webbsida och ett efter det med en tjej som jag sålt in på ett uppdrag på Polarn O. Pyret. Så nu har jag snart två konsulter ute på uppdrag, det känns sååå spännande! Jag har redan hittat en superduktig tjej som hjälper mig med texter och upplägg till nya webbsidan så nu hoppas jag att killen jag snart ska träffa är bra så att vi kan få den nya sidan på plats snart! Till nyåret är målet att sidan ska vara up and running! Så håll utkik!

Spännande tider nu! Utöver jobbet är det ett väldigt genomgående tema på samtalsämnet här hemma - nya lägenheten!! Vad ska vi ha för tapet? Hur ska vi göra med matta i klädkammaren? Var ska vi hitta en matta som ser ut precis som vi vill och i rätt mått? Ska vi anlita målare? Vem ska slipa golven? Vad ska vi ha för bredbandsleverantör? Ja, många frågor blir det, och vi är båda så sjukt peppade och glada!

Nu måste jag rusa, viktiga möten på schemat! Ikväll blir det julmiddag med P:s jobb. Härligt med små företag, på gamla jobbet fick inte respektive följa med. :)

Kram alla!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mamma:

Full rulle som vanligt, hör jag!

Fantastiskt med ditt företag,det växer...

Kramar/M

2:a kommentar, skriven , av Viveka på Humlebacken:

Gud vad du är duktig! Stolt

Kommentera inlägget här :