Äntligen fredag!


Så var den här, dagen de flesta väntar på under arbetsveckan - FREDAG!! Det har för mig varit en lite extra tung vecka, med mycket jobb, jetlag och förkylning, så jag är lite extra glad för den här fredagen. :)

I helgen blir det föga förvånande lite planering inför flytten! Vi ska ut och börja kika på tapeter och eventuellt även köpa en säng. Apropå sängar - vilken djungel det är! Jag lovar att vi har provlegat (hur lät det då?) de flesta sängarna i StorStockholm och det blir inte så mycket lättare för det! Problemet för oss (eller mig egentligen) är ju min förbenade rygg med flytande ryggkotor. :) Jag är ju som ni vet väldigt överrörlig i mina leder, men inte på de här roliga spexiga titta-vad-jag-kan ställena, utan snarare så där i knäskålarna, handlederna och då mellan ryggkotorna. Nåja, det var ju inte det som detta ksulle handla om, utan sängarna. Vi har iaf hittat en riktigt bra som jag har som klar favorit, en VILA-säng i butiken Atlantis ute i Sickla. Vi har väl några kvar att prova, men annars blir det nog den. Den ser ut ungefär så här:



Men vi ska förstås bädda den i ljuvliga Lexingtonlakan i vitt och himmelsblått. Jag tänker mig vårt nya sovrum som en nordisk natur, allt ska gå i vitt, grått, ljusblått och lite brunt, som våra vackra naturfärger här i norr. Jag tror att det kommer bli ljust och vilsamt - vad tror ni?

Nu gäller det bara att hitta en lämplig tapet till rummet, har ni några förslag där ute?

I övrigt blir det nog bara en massa mys i helgen, ska förhoppningsvis hinna träffa kära vänner och ta det lugnt!

Trevlig helg alla!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mamma:

Tapet i någon mild grön färg, kanske?

Det låter vilsamt och skönt!

Ha en mysig helg!

Kram/M

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Hallå där,

skulle du kunna berätta för mig vad den där blå blommiga tapeten heter?



Tack!

Kommentera inlägget här :